tisdag 14 januari 2014


Jag tänker på paret i matchande pyjamas som om kvällarna i sina sängar spänner på sig var sitt munspel med ett elastiskt band runt nacken. På det viset har de hela tiden musik spelande för sig under natten. Jag tänker på hur han på inandningen spelar ett D för sin hustru och på utandningen ett C. Natten lång. Hur hon på inandningen spelar ett G för sin make och på utandningen ett A.  
Det får mig vidare att fundera på om de tvingats till synkron andning. Jag undrar om hennes lungor nu växt till hennes makes lungors storlek. Flyter hon bättre i vatten?
Jag undrar om munspelen byter läge om de vänder sig på sidan i sömnen. På så sätt kanske någon av dem plötsligt börjar spela ett F på inandningen istället och ett E på utandningen. Bildar de nya harmonierna en obalans så att de sover sämre? 
Jag oroar mig för att de kommer att utveckla nickelallergi.

1 kommentar:

  1. Det borde finnas CPAP-maskiner med inbyggt munspel, när man ändå håller på liksom.

    SvaraRadera